ДЛЯ СТУДЕНТІВ гр. ПТ - 18 1/9

Тема: Заява. Реквізити заяви.

 

Завдання: прочитати, зробити конспект.

 

Заяви

Заява — це вид документа, за допомогою якого громадяни реалізують через державні, приватні або громадські організації (установи, заклади) надані їм права (на працю, відпочинок, матеріаль­не і соціальне забезпечення тощо) чи захищають свої інтереси.

Розрізняють два основних види заяв:

  особиста заява, яка містить прохання (звертання) до ке­рівної посадової особи, пишеться власноручно в одному примірнику;

  службова заява, що укладається посадовою особою від власного імені або від організації (підприємства, об'єднан­ня), які він репрезентує, до посадової особи іншої органі­зації, структури тощо.

Остання може бути відтворена механічним способом у де­кількох екземплярах і мати відповідні реквізити (назву та адре­су організації, вихідний номер документа тощо).

За походженням заяви бувають

1.   Зовнішні:

а)  особисті, у яких обов'язково зазначається повна
домашня адреса чи дані документа (паспорта, військо-
вого білета, посвідчення та ін.). Подаючи їх, слід уника-
ти абревіатур та скорочень (окрім загальноприйнятих);

б) службові, у яких подається повна поштова та юридич-
на адреса підприємства (фірми, установи) з усіма на-
лежними реквізитами.

2.  Внутрішні, де не є обов'язковими викладені вище вимоги.
Реквізити заяви

1.    Адресат (з великої літери праворуч) — посада, назва установи, звання, прізвище та ініціали посадової особи, на ім'я якої подається заява, у Д. відмінку, чергуючи за­кінчення -ові (-еві, -єві) з -у (-ю).

2.    Адресант (без прийменника з малої літери) — посада, звання, назва закладу, прізвище, ім'я та ім'я по батькові особи, яка звертається із заявою, у Р. відмінку (без крап­ки в кінці останнього слова).

3.    Назва документа.

4.    Текст (з великої літери, з абзацу).

5.    Додаток (підстава): перелік інших документів із зазна­ченням кількості сторінок, що додаються до заяви на підтвердження її правомірності чи вагомості аргументації.

6.     Дата написання (ліворуч).

7.    Підпис адресанта (праворуч).

Для одержання додаткових авансів чи позик укладається пява-зобов'язання.

У цьому документі крім обґрунтованого прохання про на­дання певної суми зазначаються гарантований термін і спосіб І повернення, відомості про постійне місце роботи й заробітну длату та дані особистого документа (паспорта).

Різновидами заяв також є позовні заяви, які подаються до суду, наприклад, позовна заява про стягнення аліментів містить такі відомості:

а)   назва суду;

б)  прізвище, ім'я та ім'я по батькові позивача, відповідача
та їх домашня адреса або місце проживання;

в)   назва документа;

г)   зміст вимоги позивача висвітлює дату реєстрації шлюбу,
наявність дітей, рік їх народження; від якого часу відпо-
відач ухиляється виконувати свої батьківські обов'язки
та вимоги позивача; аргументовані (документальні) до-
кази, що підтверджують позов;

д)  дата;

е)   підпис позивача.

Змістом інших позовних заяв до суду є заяви щодо відшко­дування збитків, завданих унаслідок ДТП, пограбування, завда­вання шкоди, незаконного засудження або затримання, захист честі, гідності та репутації позивача, оскарження неправомірних дій органів, підприємств чи службових осіб, доведення і встановлен­ня юридичних фактів, продовження терміну прийняття спадку, поновлення прав на втрачені документи, майно, цінності тощо.

Характерною особливістю позовних заяв є те, що позивач повинен якомога детальніше, послідовно й логічно викласти кон­кретні факти, що стали причиною звернення до суду, зазначивши місце та роль відповідача в картині подій, указати прізвища оче­видців, свідків, запропонувати матеріальну оцінку відшкодуван­ня тощо — залежно від змісту заяви з обов'язковим посилан­ням на відповідні статті ЦК чи КПК України, КпШС України.

Додатками до позовної заяви можуть бути висновки екс­пертів, оригінали чи копії документів, квитанції про сплату ви­трат, рукописи творів, довідки про заробітну плату тощо.

У заяві до житлово-комунальних органів про обміж житла потрібно крім обов'язкових даних зазначити:

а)   посаду й місце роботи заявника;

б)  належність будинку (відомству, кооперативу й т. ін.);

в)   особливості будівлі (матеріал, поверховість, перекриття-*

г)   кількість кімнат, їх розташування (ізольовані, суміжн
прохідні);

д)  освітленість; комунальні вигоди (опалення, наявність га-
рячої води, газу, телефону, сміттєпроводу тощо);

е)   термін проживання в цій квартирі;

ж)  номер і дата видачі ордера;
и) відомості про членів родини.

До заяви додаються власноручно написані письмові згоді повнолітніх членів родини. Усі відомості, викладені в заяві та додатках, засвідчуються підписами начальника й головного бух­галтера ЖЕК та печаткою.

 

   ЗРАЗКИ:                                    Генеральному директорові АТ «Роганг»

п. Корнієнкові В. І.

Благіна Олексія Матвійовича

(мешкаю за адресою:

Харків-176, вул. Інститутська, 15, к. 4,

тел. 145-870)

Заява

Прошу зарахувати мене на посаду економіста з 10.02.2002.

 Додатки:

1) копія диплома;

2) трудова книжка;

з)   автобіографія;

4) медична довідка (ф. 086);

5) довідка з місця проживання;

6) особовий листок з обліку кадрів;

7) чотири фотокартки.

08.02.2002                                                                                          (підпис)

 

 

 

Директорові ЗСШ № 9 м. Макіївка 

п. Дерев'янко О. А. 

вчителя географії

 Комар Ганни Анатоліївни

Заява

У зв'язку із закінченням терміну навчання на ф-ті пере-тдготовки прошу перевести мене на посаду викладача психології з 06.10.20

Додаток — копія диплома.

1.10.2002

(підпис)

 

 

 

Ректорові ХДТУБА 

професору Черемних І. Я.

 спгарш. викладача каф. українознавства

Долі В'ячеслава Васильовича

 Заява

У зв'язку з погіршенням стану здоров'я прошу надати по­зачергову відпустку для лікування з 05 до 24.04.2002.

 Додатки:

1)  довідка про стан здоров'я від дільничного лікаря;

2)  витяг із протоколу засідання профкому про надання
путівки до санаторію.


31.03.2002 р.                                                                                            (підпис)

 

 



Завдання:

Виконати вправи і надіслати word документом на адресу: zibrova.met@gmail.com до05.11.20 р.

 

1.      Укладіть заяву із проханням про надання Вам матеріальної допомоги й обгрунтуйте його. (підказка:  складна заява)

2.      Укладіть заяву про відпустку за власний рахунок й обгрунтуйте своє прохання.

 

Заяви повинні бути чіткими, лаконічними, зрозумілими, без художніх засобів. Це офіційний документ.

 

3.      Виправити помилки та зредагувати поданий документ.

 

 

Начальніку участка

готових виробов

Тімофєєву Денісу Фьодоровічу

от Сніговой В.П.

 

 

Заява.

 

Прошу вас принять мене на роботу на ваш участок на должность контроллера. До цієї заяви додаю:

1).Свою автобіографію.

2).Справку від врача про становище здоров’я.

3).Особливий листок з обліку кадрів.

 

07.лютня 2018 року                                                     (підпис) В.П.Снігова

 

 

Зредагувати – правильно скласти і записати без зайвих слів речення, змістовне, зрозуміле, чітке.

Виправити граматичні помилки і прибрати або поставити потрібні розділові знаки. При перевірці враховується все: коми, крапки 

Комментарии

Популярные сообщения из этого блога